Veel gestelde vragen

Hier vindt u de meest gestelde vragen over de Bosch Aerotwin ruitenwissers, het bestellen van uw ruitenwissers op www.nieuweruitenwissers.nl en de antwoorden op die vragen.

  1. - Waarom zou ik Bosch Aerotwin ruitenwissers op mijn auto monteren?
  2. - Hoeveel ruitenwissers ontvang ik als ik voorwisser(s) bestel?
  3. - Hoe weet ik zeker of de wissers geschikt zijn voor mijn auto?
  4. - Is het moeilijk om een nieuwe ruitenwisser te monteren en hoe werkt dat?
  5. - Wanneer kan ik mijn bestelde Bosch Aerotwin verwachten?
  6. - Waarom heb ik na mijn bestelling geen mail ontvangen?
  7. - Ik kan mijn autotype niet (meer) op vinden of ik kan de juiste wisser niet vinden.
  8. - Mijn ruitenwisserarm is afgebroken of vernield, verkopen jullie ook ruitenwisserarmen?
  9. - Ik krijg een foutmelding dat de betaling via iDeal of PayPal niet geslaagd is, maar is het nu wel of niet besteld en betaald?
  10. - Mijn vraag is hier niet beantwoord, wat moet ik dan doen?
  11. - Hoe plaats ik een bestelling?
  12. - Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres?
  13. - Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?
  14. - Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?
  15. - Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?
  16. - Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?
  17. - Kan ik een bezorgafspraak maken?
  18. - Kan ik mijn bestelling retourneren?
  19. - Zijn er kosten aan het retourneren verbonden?
  20. - Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?
  21. - Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
  22. - Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
  23. - Hoe vaak moeten ruitenwissers worden vervangen?
  24. - Wat is de garantietermijn van ruitenwissers?
  25. - Wat is de dual-rubber technologie?
  26. - Wat is Bosch Aerotwin Retrofit?
  27. - Hoe herken ik versleten wisserbladen?
  28. - Moet ik de ruitenwissers ook vervangen als ik ze maar zelden gebruik?
  29. - Is het mogelijk om refills (navulling) te gebruiken?
  30. - Is het voldoende om alleen de bestuurderskant te vervangen?
  31. - Moet ik het voorruit schoonmaken voordat ik nieuwe ruitenwissers plaats?
  32. - Worden alle wisserbladen van het voorraam afgetild bij hoge snelheden?



Vraag: Waarom zou ik Bosch Aerotwin ruitenwissers op mijn auto monteren?
Antwoord: De Bosch Aerotwin is uitgeroepen tot wiskampioen bij de ADAC en bij de ANWB en kreeg het predikaat ‘zeer goed’. Het is een zogenaamde flatblade wisser, dit betekend dat er geen stalen frame op zit, het resultaat hiervan is dat de wisser zich aanpast aan de vorm van het voorruit en dus naadloos aansluit. Hierdoor streept deze wisser minder, is geruislozer en is slijtvaster dan gewone ruitenwissers. Dit verhoogt zowel de veiligheid als het rijplezier! Daarnaast produceert Bosch al meer dan 80 jaar elektrische ruitenwissystemen. Door de kennis van het gehele wissysteem weet Bosch wat belangrijk is voor uitmuntende wisprestaties. Bosch levert wissystemen en ruitenwissers voor veel autofabrikanten. De kennis van de originele ruitenwisser voor een auto wordt ook gebruikt bij het ontwerpen van een vervanging van die ruitenwisser. Daardoor zijn de Bosch Aerotwin Retrofit wissers zeer geschikte vervangers van de originele ruitenwisser.

Vraag: Hoeveel ruitenwissers ontvang ik als ik voorwisser(s) bestel?
Antwoord: Als u voorwissers besteld ontvangt u de voorwissers die voor uw auto geschikt zijn. In de meeste gevallen zijn dat 2 stuks. Bij auto's die echter maar één voorwisser hebben (Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroën C1 etc.) ontvangt u één wisser die voor die auto geschikt is. De voorruit ruitenwissers worden dus als complete set voor uw auto geleverd. De getoonde prijs is ook per set.

Zoek hier de juiste ruitenwisser voor uw auto!

Vraag: Hoe vind ik de juiste ruitenwissers voor mijn auto?
Antwoord: De wissers die wij als set voor een auto aanbieden worden door Bosch ® aanbevolen, dus dan mag en kunt u er vanuit gaan dat die set wissers geschikt voor die auto zijn. Om te controleren of de ruitenwissers op uw auto passen hebben wij de volgende informatie toegevoegd bij iedere wisser:
  1. - bouwjaar van de auto waarvoor deze ruitenwissers geschikt zijn
  2. - afbeelding van de aansluiting op de auto
  3. - lengte van de bestuurderszijde (indien van toepassing)
  4. - lengte van de passagierszijde (indien van toepassing)
  5. - lengte van de achterwisser (indien van toepassing)
Hierdoor kunt u controleren of deze nieuwe Bosch ® wissers dezelfde lengte en aansluiting hebben als uw huidige ruitenwissers.
Mochten de ruitenwissers ondanks alle controles nog niet voldoen mag u ze terugsturen en krijgt u het aankoopbedrag weer terug.

Vraag: Is het moeilijk om een nieuwe ruitenwisser te monteren en hoe werkt dat?
Antwoord: Het monteren van een nieuwe ruitenwissers is gemakkelijk en er is geen gereedschap voor nodig. Zie ook de montage-instructies.

Vraag: Wanneer kan ik mijn bestelde Bosch Aerotwin verwachten?
Antwoord: De wissers die worden aangeboden liggen allemaal op voorraad, tenzij anders aangegeven, daardoor worden ze snel verzonden en kunt u ze meestal 2 werkdagen na de aanschaf op uw auto monteren. Zodra u de verzendbevestiging van ons ontvangen heeft zal de bestelling de volgende werkdag worden geleverd. In uitzonderlijke gevallen doet PostNL in plaats van 24 uur enkele dagen over de bezorging van een pakket. Heeft u de bestelling 3 werkdagen na verzending nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Ruitenwissers die wij speciaal voor u bestellen hebben een levertijd van ongeveer 5 werkdagen, in dat geval zal dat ook in de productomschrijving vermeldt zijn.
Bij bestelingen die buiten Nederland (zoals bijvoorbeeld België of elders) worden verzonden kan de levertijd afwijken. Dit is afhankelijk van de postbezorging en kan enkele dagen tot maximaal 1,5 week duren. Helaas hebben wij geen mogelijkheden om dit te versnellen.

Vraag: Waarom heb ik na mijn bestelling geen mail ontvangen?
Antwoord: De bevestigingsmail per ommegaande aan u verzonden nadat de bestelling geplaatst is. In uitzonderlijke gevallen kan het tot maximaal 4 uren duren. Mocht u na die tijd nog geen mail van ons ontvangen hebben is de kans groot dat de mail in uw spamfilter of in de map "Ongewenste items" gekomen is. Mocht de bevestigingsmail daar niet terecht gekomen zijn kun u contact met ons opnemen via het contactformulier om te achterhalen waar het probleem zich bevindt.

Vraag: Ik kan mijn autotype niet (meer) op www.nieuweruitenwissers.nl vinden of ik kan de juiste wisser niet vinden.
Antwoord: Indien u uw autotype of het juiste bouwjaar niet kan vinden betekend dat, dat wij die Bosch Aerotwin of Bosch achterwisser niet op voorraad hebben liggen of dat Bosch ze niet voor uw autotype verkoopt. Via het contactformulier kunt u contact met ons op nemen. Bosch levert ruitenwissers voor bijna iedere auto, er is een grote kans dat de wisser desondanks wel verkrijgbaar is.

Vraag: Mijn ruitenwisserarm is afgebroken of vernield, verkopen jullie ook ruitenwisserarmen?
Antwoord: Wij verkopen hoofdzakelijk flatblade ruitenwissers (soms worden ze per ongeluk ook wel flatblad, airotwin of earotwin genoemd). Echter kunnen wij wel ruitenwisserarmen leveren. Als u contact met ons opneemt en ons uw kenteken, bouwjaar en automerk en type doorgeeft kunnen wij u aangeven wat de prijs en verwachte levertijd van die ruitenwisserarm is.

Vraag: Ik krijg een foutmelding dat de betaling via iDeal of PayPal niet geslaagd is, maar is het nu wel of niet besteld en betaald?
Antwoord: Via het contactformulier kunt u contact met ons opnemen om te achterhalen of de bestelling geplaatst is en wat de status van de betaling is. Graag ontvangen wij ook een beschrijving en/of afbeelding van de foutmelding om dat probleem in de toekomst te kunnen verhelpen.

Vraag: Mijn vraag is hier niet beantwoord, wat moet ik dan doen?
Antwoord: Mocht u uw vraag, of het gewenste antwoord daarop, hier niet gevonden hebben kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. Wij zullen uw vraag dan zo snel mogelijk beantwoorden.

Vraag: Hoe plaats ik een bestelling?
Antwoord:
Plaats het product van uw keuze in de winkelwagen door op de "In winkelwagen"-knop te klikken. Klik vervolgens op "Ga naar winkelwagen" om naar de winkelwagen te gaan. Klik hier op de "Ga door naar afrekenen"-knop. U komt nu op het laatste scherm. Vul uw gegevens in en doorloop de stappen. Zodra u op de knop "Plaats bestelling" drukt is uw bestelling definitief.

Zoek hier de juiste ruitenwisser voor uw auto!

Vraag: Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres?
Antwoord: Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestelproces kunt tijdens het invoeren van uw persoonlijke gegevens een ander afleveradres aan ons doorgeven. Wanneer u gekozen hebt voor een ander afleveradres worden de Bosch Aerotwin ruitenwissers daar bezorgd.

Vraag: Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?
Antwoord: Wanneer u de bestelling wilt wijzigen of annuleren adviseren wij u contact met ons op te nemen via het contactformulier.

Vraag: Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?
Antwoord: U kunt betalen via iDeal, PayPal, overschrijving en creditcard.
  1. - iDeal: Veilig betalen via internetbankieren via uw eigen bank
  2. - PayPal: Veilig betalen met uw PayPal account
  3. - Vooruitbetaling / Overschrijving: U ontvangt bij de orderbevestiging extra informatie om de overschrijving per bank of giro te voldoen
  4. - Creditcard: Via PayPal is het mogelijk om zonder PayPal-account uw order met een creditcard te betalen. Hiervoor kiest u voor de betaalmogelijkheid "PayPal".
Uw bestelling wordt verzonden zodra wij uw betaling hebben ontvangen.

Vraag: Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?
Antwoord: Wij brengen geen bezorgkosten in rekening voor verzending binnen Nederland. Voor bestellingen die buiten Nederland worden bezorgd, zoals bijvoorbeeld België, Duitsland, Spanje etc. zijn wij helaas genoodzaakt een vergoeding van € 3,95 te vragen.

Vraag: Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?
Antwoord: Mocht u niet thuis zijn op het moment van aflevering dan komt PostNL nog een keer bij u langs. Bent u dan ook niet thuis, dan ontvangt u een bericht van PostNL en kunt het pakket ophalen bij het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt. Als u na 2 weken het pakket nog niet afgehaald heeft bij het PostNL afhaalpunt zal het naar ons terug worden gestuurd.

Vraag: Kan ik een bezorgafspraak maken?
Antwoord: Het is helaas niet mogelijk om een bezorgafspraak te maken. We zijn afhankelijk van de chauffeursroute van PostNL.

Vraag: Kan ik mijn bestelling retourneren?
Antwoord: Ja, u kunt uw aankoop, binnen 14 dagen na ontvangst, ontbinden. Daarna heeft u 14 kalenderdagen de tijd om het product ook daadwerkelijk aan ons te retourneren. In deze periode kunt u de bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet in de originele verpakking terugsturen. Wilt u dit formulier toevoegen?: retourformulier U ontvangt dan z.s.m. een restitutie van het aankoopbedrag. Kijk voor meer informatie ook in de Algemene Voorwaarden.

Vraag: Zijn er kosten aan het retourneren verbonden?
Antwoord: De retourkosten zijn voor uw eigen rekening, omdat u de bestelling van ons gratis ontvangt. De retourkosten voor een voorwisser of een set van voorwissers zullen ongeveer € 5,- tot € 7,- bedragen, de prijs van het retourneren een achterruitenwisser is ongeveer € 3,-. Uiteraard kunt u de wissers gecombineerd terugzenden om ze transport kosten te besparen. U mag zelf een vervoerder kiezen voor het terugsturen.

Vraag: Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?
Antwoord: U kunt de aankoop, binnen 14 dagen na ontvangst, ontbinden. Hierna heeft u 14 kalenderdagen de tijd om het product ook daadwerkelijk aan ons te retourneren. Als u de aankoopt niet schriftelijk ontbindt heeft u 14 kalenderdagen na ontvangst van de bestelling tijd om deze aan ons te retourneren. Het recht op restitutie vervalt na veertien werkdagen, waarna de garantieperiode in werking treedt.

Vraag: Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
Antwoord: Wanneer u een product retour stuurt inclusief dit retourformulier ontvangt u een bevestiging wanneer deze ontvangen is en in behandeling genomen wordt. Binnen twee weken wordt uw geld teruggestort of ontvangt u een nieuw product.

Vraag: Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
Antwoord: Neemt u contact op met de klantenservice via het contactformulier, dan proberen wij u verder te helpen.

Vraag: Hoe vaak moeten ruitenwissers worden vervangen?
Antwoord: Ruitenwissers moeten worden vervangen wanneer ze niet meer naar verwachting werken of niet voldoende veiligheid meer kunnen bieden. Er wordt aanbevolen om iedere 6 maanden de ruitenwissers te vervangen. Door Bosch's exclusieve dual-rubber technologie kan deze levensduur extreem worden verlengd naar. Een Bosch Aerotwin ruitenwisser gaat gemiddeld 40% langer mee.

Vraag: Wat is de garantietermijn van ruitenwissers?
Antwoord: Op verbruiksartikelen zoals accu's, inktcartridges en ruitenwissers is het lastig om een bepaalde garantietermijn te garanderen. Wij hanteren doorgaans een termijn van 6 maanden, aangezien er door Bosch ook wordt aanbevolen om iedere 6 maanden de ruitenwissers te vervangen. De werkelijkheid is dat klanten meestal pas na 1 of 2 jaar een nieuwe set ruitenwissers nodig hebben. Mocht u klachten hebben over de ruitenwisser zullen wij dit van geval tot geval beoordelen en altijd met een passende oplossing komen.

Vraag: Wat is de dual-rubber technologie?
Antwoord: Bosch Aerotwin wissers zijn de enige ruitenwissers die gebruik maken van deze technologie. De dual-rubber-technologie betekend dat er twee verschillende rubbersamenstellingen worden gebruikt in de wisser. Op het wisblad, wat in contact staat met het voorraam, wordt een hardere, slijtvaste rubbercomponent gebruikt dan in het gedeelte van de wisser die ervoor zorgt dat het rubber omslaat bij het wijzigen van de richting van het wisserblad. Hier wordt een zachtere, flexibele rubbercomponent gebruikt. Het gebruik van deze 2 rubbercomponenten resulteert in een beter, geruisloos wisresultaat en een langere levensduur.

Vraag: Wat is Bosch Aerotwin Retrofit?
Antwoord: Bosch Aerotwin Retrofit ruitenwissers zijn Bosch Aerotwin flatblade ruitenwissers die speciaal ontworpen zijn voor auto's die fabrieks-af niet van Aerotwin wissers voorzien zijn. Ze vervangen dus de originele stalen ruitenwissers door aerodynamische ruitenwissers die zorgen voor een goed en geruisloos wisresultaat. Door de kennis die Bosch heeft opgebouwd passen deze Retrofit wissers zeer goed op auto's die hier standaard niet mee waren uitgerust.

Vraag: Hoe herken ik versleten wisserbladen?
Antwoord: Er zijn diverse indicatoren voor versleten ruitenwissers: strepen; vegen; overgeslagen stukken; barsten of scheuren; of luidruchtig vegen. Zie ook bij ruitenwissers vervangen.

Vraag: Moet ik de ruitenwissers ook vervangen als ik ze maar zelden gebruik?
Antwoord: Ruitenwissers zijn belangrijke veiligheidsattributen, zelfs als u maar af en toe een regenbui ontvangt. Ook bij auto's die weinig worden gebruikt slijten ruitenwissers. Bijvoorbeeld door de leeftijd, de effecten van Uv-straling van de zon en van warmte. Ook kan stof, zand, modder of andere verontreiniging op het voorruit de ruitenwisser beschadigen. De Bosch Aerotwin's en Bosch achterwissers zijn bestand tegen deze veroudering, maar alle wisserbladen moeten uiteindelijk eens vervangen worden.

Vraag: Is het mogelijk om refills (navulling) te gebruiken?
Antwoord: Bij veel ruitenwissers is het mogelijk om alleen het rubber en niet het frame te vervangen. Dit is goedkoper dan het gehele frame vervangen. Het vervangen van de gehele ruitenwisser is meestal gemakkelijker en sneller dan het zoeken van de juiste navulling en het verwijderen en vervangen van het oude rubber. Het vervangen van de gehele ruitenwissers is zeer eenvoudig, de montage instructies staan hier en op iedere verpakking. Daarnaast bieden wij Bosch Aerotwins Retrofit aan, deze zijn speciaal gemaakt voor auto's die fabrieks-af niet over Aerotwin's beschikken. Bij deze auto's is het gebruik van navulling niet mogelijk als u Bosch Aerotwin's wilt gaan monteren op uw auto. Bij Bosch Aerotwin's is het niet mogelijk om refills toe te passen.

Vraag: Is het voldoende om alleen de bestuurderskant te vervangen?
Antwoord: Het wordt aanbevolen om zowel de ruitenwisser van de bestuurderszijde en de passagierszijde tegelijkertijd te vervangen voor het beste zicht en de meeste veiligheid. Daarnaast wordt vaak niet de achterwisser vervangen, vergeet deze echter niet!

Vraag: Moet ik het voorruit schoonmaken voordat ik nieuwe ruitenwissers plaats?
Antwoord: Voorruitverontreiniging is een bekende oorzaak voor slechte wisprestaties, zelfs als de ruitenwissers in goede staat zijn. Bepaalde vervuiling, zoals bijvoorbeeld boomhars kan de kwaliteit van rubber in korte tijd verslechteren. Daarom is het aan te bevelen om regelmatig het voorruit schoon te maken, bijvoorbeeld m.b.v. de ruitenwissproeiers van uw auto of met water (al dan niet met zeep). U hoeft het voorraam dus niet schoon te maken voordat u nieuwe ruitenwissers installeert, maar het is wel belangrijk om het raam zo schoon mogelijk te houden.

Vraag: Worden alle wisserbladen van het voorraam afgetild bij hoge snelheden?
Antwoord: Bosch Aerotwin's zijn lage, aerodynamische ruitenwissers, hierdoor worden ze juist bij hoge snelheden stevig tegen het voorraam gedrukt en worden ze niet door de rijwind opgetild.

Loading ...Load More ...